021-66220084
0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 19 خرداد 1397 در ساعت 37 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا غذا خوردن در پشت میز کامپیوتر درست است ؟

مسلما" تاکید های فراوانی شده کسانی که در حین غذا خوردن در پشت میز کامپیوتر خود می نشینند و هر دو کار را در یک زمان انجام میدهند یک اشتباه بزرگی محسوب میشود چرا که در هنگام خوردن یک سری مسایلی را بایستی در نظر گرفت که اولا" خوردن غذا لذت بخش باشد و هم از رنگ و بوی غذا چیزی را فهمیده باشی . دوما" توجه به کم و زیاد خوردن غذا هم مهمترین مسئله میتواند باشد.

افرادی را می بینی با یک دست موس کامپیوتر و یا با کلید های کیبورد بازی میکنند و با یک دست دیگه غذا میل میکنند و شاید هم تنقلات و خوراکی مصرف مینمایند ، این کار باعث میشود که اشتهای شما را افزایش داده و خودتان هم متوجه نباشین و بیش از حد نیازتان خورده باشید. و درنهایت چاقی به سراغ شما بیاید.

سرویس بهداشت و درمان ایسنا در گزارشی که متخصصان دانشگاه بریستول در بررسی های خود به یک نکته جدید و مهم و در عین حال نامحسوس را تاکید میکنند که اگر شخصی در پشت میز کامپیوتر خود هله و هوله خوری کنند در طول یک روز مقدار بسیار بیشتری کالری دریافت خواهند نمود و بدون اینکه کنترلی بر روی مصرف تنقلات خود داشته باشند نا خدا گاه مصرف زیادی خواهند نمود و در کمترین زمان چاقی به سراغ آنها خواهد شتافت .

اگر از نظر بهداشتی هم بخواهیم این قضیه را بررسی نمائیم تجمع هزاران میکروبی که در روی کیبورد صورت میگیرد باعث آلوده شدن ظروف غذا و تحدید بیشتر ما از نظر بهداشتی خواهد شد و این یعنی فاجعه.

روزنامه ساندی تایمز نیز در گزارش خود بررسی کردند به چه روشهایی توجه و حافظه تحت تاثیر اشتها قرار میگیرند و همچنین پی بردند ، کسانی که با این روش تغذیه میکنند بیشتر اوقات فراموش میکنند که در پایان چه مقدار غذا و خوراکی تناول کرده اند و گاهی به سختی به یاد خود میاورند که چه غذایی و آیا اصلا" غذایی خورده اند یا نه ؟

همین کارشناسان تاکید میکنند : آشفتگی و بی نظمی در وعده های غذایی سبب پرخوری شده که قطعا" تاثیر بسیار زیادی روی افزایش چاقی خواهد گذاشت.

بنا براین در یک جمله میتوان گفت هر کاری را در زمان خودوبدون آشفتگی انجام دادن بهترین نتیجه و راندمان خوبی را در بر خواهد داشت .     

   

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
1 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()