021-66220084
0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 28 مرداد 1397 در ساعت 29 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وجود کتابخانه در منزل چه مزیتی دارد؟

در دنیای امروزی اختراع گوشی های هوشمند واختراع اینترنت باعث شده تا کتابخوانی رونق خود را از دست بدهد. هر چند میتوان با ابزار های جدید نیزبه مطالعه کتاب پرداخت ولی آن حس ورق زدن برای کتاب یه چیزدیگری است. برای ایجاد همچین محیطی باید کاری کرد تا یک فضای دلنشین و آرامبخشی را بوجود آورد تا عادت دیرینه کتابخوانی باز گردد.

اتاق خواب و اتاق پذیرایی خانه را طوری فضای دوست داشتنی خلق نمائید تا زمینه برای مطالعه کتاب بیشتر گردد،جهت ایجاد این فضایی لذت بخش و آرام ، بایستی دکوراسیون اتاق و یا پذیرایی طوری طراحی گردد که جای مناسبی برای قفسه های کتاب ایجاد شود. این قفسه ها میتواند ازانواع شلف های دیواری و یا خود کتابخانه چوبی باشد.حالا برای خلق و ایجاد فضای نشستن میتوان از یک صندلی راک کمک گرفت که به هنگام مطالعه حس راحتی را به خواننده القاء نماید.اگر کف منزل خود از کف پوش سرامیکی و یا پارکت بهره میبرید ،میتوان یک قالیچه ای در کف اتاق پهن نموده  و گرمای فضای اتاق خود را تقویت و دو چندان نمائید.

نکته بعدی انتخاب رنگ که بسیار اهمیت دارد و در زیبایی دکوراسیون داخلی و تحول فضای داخلی هر بخش از اتاق فوق العاده موثر میباشد. تاثیر سرد و گرمی رنگ محیط اثر بخشی زیادی در روحیه افراد خواهد داشت. ترکیب و انتخاب درست و هوشمندانه این المان ها در محیط  و فضای انتخابی شما جهت استفاده و قرار گیری کتاب خانه چوبی در اولویت های مهم میباشد.

بعد از اینکه رنگهای زمینه در دیواره ها و کف اتاق و غیره اجرا شد، نوبت به رنگ اصلی میرسد و به هنگام خرید کتابخانه چوبی بایستی توجه زیادی بشه. به طبع موقعی که کتابخانه چوبی و قفسه های شما رنگ و لعاب شاد و آرامبخشی برخوردار باشد، میل استفاده از این محیط و فضا بجهت مطالعه و کتابخانی برای شما ناخود آگاه بیشتر میگردد. طراحی هایی که غیر نرمال و غیر حرفه ای هستند ذهن انسان را طبق گفته های روانشناسان گرفتار یک نوع نا آرامی و تشویش مینماید. صحبت از خلاقیت به این معنی نیست که طرح های عجیب و غریبی پیاده شود، بلکه اجرای یک نوع طرح نو و جدید محسوب شود.بنابر این با ترکیب طرح های مختلف و زیبا یک کتابخانه چوبی یا شلف زیبا و خوش رنگی را برای منزل و اعضای خانواده خود به ارمغان بیاورید.

و حرف آخر اینکه بعضی از کتابخانه های منزل آنقدر از کتاب و مجلات مختلف شلوغ و بهم ریخته است که آدم مایل به نزدیک شدن به اینگونه کتابخانه ها و قفسه ها را ندارد،و دکوراسیون منزل و اتاق شما را بی روح و کسل کننده جلوه مینمایدو چیدمان آن حس خوبی را به آدم القاء نمیکند، در صورتی که چیدمان کتابخانه ها و قفسه ها بایستی طوری باشد که انرژی بخش باشد.بی تاثیر نخواهد بود اگر در کنار کتاب ها و شلف های اتاق خود از یک گلدان هر چند مصنوعی و یا طبیعی  استفاده شود، فضای اتاق درمیان کتاب ها، حس شلوغی را از بین میبرد و یک آرامشی را برای شما بوجود میاورد.   

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()