021-66220084
0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 4 مهر 1398 در ساعت 37 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

چگونگی پیدایش صندلی راک یا صندلی گهواره ای

 یکی ازعناصر اصلی در دکوراسیون منزل صندلی راک (rocking chairs) یا همان صندلی گهواره ای است.

اضافه کردن یک مدل از صندلی راک،حس راحتی و آرام بخشی را به اعضای خانواده خود به ارمغان بیاورید،یک عنصر اثر بخش و تاثیر گذار برای افراد خانواده می باشد.

در بررسی و چگونگی پیدایش صندلی راک،یا صندلی راکینگ سخن ها زیاد است وداستان های  زیادی در بین مردم نقل قول شده ولی آنچه بیشتر ازبقیه ازاهمیت بالایی برخوردار است اینه که صندلی راک اولین بار توسط بنجامین فرانکلین اختراع شده که ایشان را پدر بنیان گذار ایالات متحده آمریکا می دانند. بنابر شواهد در سال 1710 میلادی با اتصال چند تیکه چوب بهم و به حالت تکان بودنش گویای این است که اولین صندلی راک ساخته شده توسط بشر بوده وتا سال 1787 ادامه داشته است و تا اون موقع کسی برای آن صندلی مانند،نامی هم انتخاب نکرده بودند.گفته میشود در اوایل اختراع صندلی راک بدلیل تکان و بالا پایین رفتن آن،از این وسیله جدید برای کسانی که از بی خوابی رنج بسیار میبردند،حس آرامش و ریلکسی که برای بیماران روانی که خواب آرامی هم نداشتند،مورد استفاده واقع میشد، و استفاده از این وسیله تاثیری شگرف و بازدهی خوبی در درمان بیماران داشته و آمارها نشان میدهد صندلی راک درکمک و التیام بیماران روانی اون موقع بسیار فوق العاده و تاثیر گذار و موفق عمل میکرده.

سال ها بعد،این وسیله زیبا و تاثیر گذار در روح و روان افراد،کم کم تولیدش بیشتر شد و به خانه های  مردم عادی هم وارد شد،البته ذکر این مطلب مهم است که در زمان های قدیم این وسیله در خانه های اشرافی ها یک وسیله سرگرمی بوده و کمتر در خانه های افراد معمولی دیده میشد،امروزه صندلی راک وسیله ای برای سرگرمی در منازل به حساب می آید و هم اکنون خرید و استفاده ار آن در اقشار مختلف جامع بشدت روبه رشد میباشد.

درمقایسه مدل های امروزی با مدل های قدیمی آن،شکل ظاهری صندلی راک تغییرات معمولی داشته است و مدل های امروزی زیباتر و متنوعترشده و هرکس میتواندمتناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود مدل های آن را برای خرید انتخاب نماید.

هر چند تولید صندلی راک در کشور آمریکا بوده ولی استفاده از این وسیله آرام بخش در سرتاسر جهان از جمله کشور خودمان ایران رایج شده و روز به روز خرید و استفاده از آن گسترش می یابد. مدل های مختلفی از صندلی راک را در بخش محصولات خانگی وبسایت می توانید ملاحظه نمایید،فروشگاه بهسازان چوب تنها فروشگاهی است که بیش از 30 مدل از انواع صندلی های را متناسب با سلیقه همه افراد برای فروش ارائه میدهد، حتی مدل هایی برای کودکان دارد که ملاحظه آن در وبسایت خالی از لطف نیست.

برای خرید صندلی راک،ترکیب رنگ و مدل این صندلی راک را با دکوراسیون محل خود تطبیق داده و میتوانید برای فروشگاه ما سفارش داده و خریداری نمائید.

در قرن 20ام سازنده ای بنام "سام مآلوف " صندلی راک های زیبا و جذابتری را از جنس چوب تولید نمود که مصرف خانگی داشت و این صندلی گهواره ای را در بین مردم اروپا و آمریکا بسیار رایج کرد. حتی جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا که به این صندلی راک علاقه ویژه ای داشت و تعدادی از این صندلی ها را در منزل خود داشت و همیشه به دوستان و آشنائیان خود یکی از آن صندلی را بعنوان کادو میدادو خود نیز به پیشنهاد دکترش بجهت کاهش دادن کمر درد خود ار آن استفاده مینمود.  

 

ارسال نظر

پرویز :
0 0
باسلام
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
8 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()