021-66220084
0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 19 خرداد 1397 در ساعت 17 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معنی پلی استرچیست ؟           

پلی استر در واقع به نوعی از الیاف گفته میشود که درایران به آن رزین پلی استر نام گذاشته اند و کاربرهای زیادی هم دارد .

استفاده ای که از پلی استر میشود برای ساخت انواع ساعت های ایستاده و دیواری ، انواع مدل های مختلف مجسمه ، ظروف آبنما و استفاده ی انواع دیوارپوش و کف پوش در مکان های گوناگون ساختمانی ، قاب عکس و غیره 

 در یکی دو سال اخیر بشدت برای ساخت مبل های راحتی و سلطنتی کاربرد زیادی پیدا نموده و در شکل ها و قالب های مختلف و ظریفی در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار میگیرد .

دلیل دیگری که استفاده زیادی از این مواد میشود در کوتاهترین زمان با تولید انبوه تهیه میشود . 

درابتدا پلی استر به شکل یک مایع غلیظی میباشد که آنرا با ماده شیمیایی بنام " هاردنر" مخلوط نموده و حرارت آنرا بالا میبرند و بصورت ماده ای ژله مانند در میاورند و به مرور تبدیل به ماده ای سخت و محکم میگردد.

در حالت ژله ای بودن این ماده بوی بسیار تند و زننده ای دارد که بعد از اینکه به مواد سخت و محکم تبدیل گردید این بو کاملا" از بین رفته و آن حالت زنندگی را از دست میدهد و راحت میشه باهاش کارکرد .

افرادی که هرروز با این مواد سروکاردارند و در مقابل آن قرار میگیرند توصیه شده استفاده بیشتر از 5 کیلوگرم در روز برای سلامتی آنان مضر و خطرناک میباشد مگر اینکه محل کار و محیط این افراد کاملا" به مواد ایمنی و استاندارد مجهز باشد تا برای سلامتی آنان خطرناک نباشد .

توصیه شده بهترین زمان برای کار کردن با این مواد مایع  در درجه حرارت 20  سانتیگراد مناسب میباشد .

             

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()