021-66220084
0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 19 خرداد 1397 در ساعت 33 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اطلاعاتی در باره کتابخانه چوبی

کتابخانه ها به قفسه هایی گفته می شود که برای طبقه بندی کتاب و مجله و غیره مورد استفاده واقع می شود و به نسبت ابعاد و اندازه و سنگینی کتاب ها می توان به خرید کتابخانه چوبی ایده آل اقدام نموده و یک خرید مناسب داشته باشید. کتابخانه ای که در فروشگاه بهسازان چوب ارائه میگردد بستگی به نوع و ابعاد کتاب ساخته می شود. برای کودکان کتابخانه مخصوص کودکان باید ساخته شود و رنگ چوب آن بایستی رنگ شادی داشته باشد تا با روحیات لطیف کودک سازگاری داشته باشد. اگر شخصی که در سطح دانشگاه و بالاتر از آن به یک کتابخانه نیاز داشته باشد بایستی حتما" کتابخانه ای که از استحکام بالایی برخوردار باشد ساخته شود چونکه کتاب های آنان معمولا" بزرگ و سنگین هستند و قفسه هایی که برای این کتاب ها درنظر گرفته می شود بسیار مهم است تا بهتر و راحتتر بتوان در داخل قفسه ها جای داد. برای دانش آموزان دوره مدارس هم بایستی کتابخانه ای ساخته شود که ابعاد و قفسه ها و ارتفاع کتابخانه چوبی استاندارد کتاب های آنان باشد. معمولا" برای دانش آموزان، استاندارد یک کتابخانه چوبی  با ارتفاع 180 و عرض 90 سانتی متر بسیار مناسب است و عمق یک کتابخانه بین 32 الی 38 سانتی متر ساخته می شود.

مهمترین نکته ای که در هنگام خرید کتابخانه چوبی  بایستی در نظر گرفت، رنگ و ابعاد آن که متناسب با دکوراسیون محل قرارگیری کتابخانه می باشد.

برای ساخت یک کتابخانه چوبی می توان از جنس تمام mdf ( ام دی اف) و یا نئوپان روکش ام دی اف که در اصطلاح نئوپان ملامینه می گویند استفاده می شود، که در واقع روکش در هر دو حالت یکی است و فقط داخل ورق آن تفاوت دارد، البته اگر ورق ام دی اف باشد کمی سنگین تر از نئوپان است. در هر حال ورق جنس ام دی اف معمولا" در مقابل نم و رطوبت،  مقاومت آن نسبت به ورق نئوپانی زیاد است. اگر کتابخانه ای که قصد خرید آنرا دارید برای مناطقی مثل شمال و جنوب کشور که رطوبت در آنجا زیاد است، حتما" بایستی محصولات چوبی از جنس ام دی اف و یا پلی استر باشد که در مقابل رطوبت هوا مقاوم باشد. ولی برعکس در مناطق غیر از شمال و جنوب کشور نیاز به جنس ام دی اف نیست، فقط اضافه هزینه کردن است، بخاطر اینکه روکش هر دو ورق یکی است. در فروشگاه اینترنتی بهسازان چوب کتابخانه ها از هر دو جنس و به شکلهای مختلفی طراحی و ساخته می شود. از جمله مدل های زیر برای کتابخانه چوبی موجود میباشد.

مدل درب دار: برای افرادی که زیاد از کتاب های خود استفاده نمی کنند و در برابر گرد و خاک محافظت می نماید.

مدل بدون درب: برای کسانی که زیاد از کتاب ها و لوازم خود استفاده می نماید و باز و بسته کردن درب برایش سخت می شود.

مدل پله ای: علاوه بر اینکه به عنوان دکوری در اتاق محسوب می شود، چینش آن طوری است که بصورت پله ای است و شخص به سلیقه خودش می تواند حالت پله ای آن را مرتب کند که از سمت چپ به راست و یا برعکس از راست به چپ باشد. قسمت بالای این مدل کتابخانه ها بجهت استفاده لوازم دکوری بسیار مناسب و داخل آن جهت قرار دادن کتاب و لوازم بیشتر کاربرد دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
5 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()